lördag 3 januari 2009

33

Idag har jag fyllt 33. Eller tekniskt sett igår, eftersom det har hunnit bli den 3:e januari. Jag har haft en trevlig födelsedag, först Afternoon tea med Richard i Vasastan och sedan födelsedagsdrinkar med en hel del trevliga människor på Imperiet i Skrapan på kvällen.

Jag försökte tänka ut om jag har någon särskild relation till siffran 33. Den enda jag kom på var att Smashing Pumpkins hade en låt som hette Thirty-Three på Mellon Collie and the Infinite Sadness, som kom 1994. Som jag gillade då. En gång var Smashing Pumpkins världens snyggaste band, särskilt när fula trummisen hade sparkats. I videon till Thirty-Three har James Iha en riktigt dålig hårdag, men är i alla fall snyggare än de flesta.

Eftersom jag inte har lärt mig att lägga in you tube-filmer direkt och inte orkar lära mig det efter klockan halv ett på natten postar jag länken. Jag vet inte om det är nostalgi, men låten gillar jag fortfarande.

Och att fylla 33, tja, det var bättre än att fylla 32.

2 kommentarer:

  1. Fick du inte lära dig lägga in Youtube-filmer på bloggkursen?

    SvaraRadera
  2. Jo, men jag kom inte ihåg det när det var skarpt läge.

    SvaraRadera