torsdag 29 januari 2009

Popcirkus

Jag hade verkligen sett fram emot Popcirkus på SVT. Men jag missade premiären igår, och jag var tydligen inte ensam. Programmet sågs bara av 193 000 tittare enligt Aftonbladet. Dessutom var ganska många över 60 år. Säkert folk som tror att Rapport fortfarande går i SVT2.

Min spontana känsla när jag såg programtiden var nämligen att den var lite konstig. 19.30 på onsdagar? Bra att det inte börjar för sent, men 19.30? Jag gissar att målgruppen är jag själv och yngre. Varför inte 20.30 i alla fall så att man åtminstone hinner hem?

Men själva programidén älskar jag och det är toppen att SVT satsar på livemusik, eller musik över huvud taget. Den sortens public service är toppen! Jag ska definitivt titta, men inte på onsdagar 19.30. Kom igen, ny tid så blir allt mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar