torsdag 12 februari 2009

Låt magen va me

Det händer mycket i livet just nu. Beslut att fatta, som måste kännas rätt i magen. Jag har samlat tricks under de senaste dagarna, tricks för hur man ska veta om man har valt rätt.

Kasta tärning, singla slant och liknande är en populär variant. Om man inte är nöjd med vad slanten/tärningen säger, vet man att det är fel/rätt.

Ett annat sätt är att bara fatta ett beslut. Om det blir fel beslut känns det i magen och då ändrar man bara beslutet.

Listor på fördelar och nackdelar är också ett vanligt förslag. När man skriver plus och minus så känner man snabbt vad man letar efter, fler plus eller fler minus. Och får därmed en klar vink om vad man egentligen vill.

Själv har jag tidigare alltid försökt med logik och sannolikhet, men har på senare tid insett att det är magen som ska vara med. Jag kanske borde ha insett det tidigare, men det är faktiskt inte alltid lätt att leva efter magkänslan. Jag jobbar på det. Och metoden? Tja, jag frågar så många som möjligt vad de skulle ha gjort i mitt ställe, och sedan känner jag efter vad magen säger när de svarar. Det funkar faktiskt hyfsat bra. Problem blir mindre när man delar dem. Det kanske är det som är det verkliga tricket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar