tisdag 24 februari 2009

Räddaren i nöden

Efter att ha varit sjuk i nästan fyra dagar och ha varit farligt nära att dö av tristess upptäckte jag till min glädje att det fanns avsnitt av Gilmore Girls som jag inte hade sett. Faktiskt säkert fem avsnitt i början på säsong 7.

Jag saknar Gilmore Girls. Eller egentligen inte, det går på Kanal 5 varje lördag och söndag förmiddag, men jag saknar att ha nya avsnitt att se fram emot. Det var en smart, rolig serie full med popkulturella och politiska referenser som gjorde att man själv fick känna sig smart. Dessutom med härligt absurda scener. They just don't make them like that anymore.

Jag började kolla Youtube för att hitta bra klipp, men det var svårt. Antingen är det en massa romantiska scener eller de mer dramatiska som finns. Men jag tror att jag har hittat en scen (tyvärr lite avhuggen) som visar de mer absurda dragen i serien.



Hmm, känns som om jag har skrivit det här inlägget förut. Men vad gör det. Gilmore Girls är värt det. Räddaren i sjuksängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar