lördag 21 mars 2009

Biovecka

Biohelgen blev en biovecka. Jag minns inte när jag senast såg tre nya filmer på en vecka. Det har nog faktiskt aldrig hänt. Kvällens film var "En shopaholics bekännelser". Den bygger på en bok av Sophie Kinsella, som jag faktiskt har läst, men inte minns ett ord av. Svenska recensenter har tävlat om att tala om hur dålig den är, och när inte ens Aftonbladets Klick gillar den vet man att det är riktigt illa.

Kanske var det därför jag ändå hade ganska roligt. Chicflics ska ses i en fullsatt biosalong med en massa tonåringar som applåderar när filmen är slut och som gapskrattar när hjältinnan dansar fånigt. Då spelar det liksom ingen roll att filmen EGENTLIGEN inte är rolig, det blir kul ändå. Det kan ju ha hjälpt till att jag drack två öl innan bion, men vet aldrig.

Fortfarande inte den braiga romantiska komedi jag längtar efter, men en helt okej kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar