tisdag 3 mars 2009

Just like heaven

På min Spotify har jag en spellista som heter Happy där jag samlar låtar jag blir glad av. Jag startade den när jag skaffade Spotify, alltså för ett par månader sedan. Ikväll fick jag lust att lyssna på lite glada låtar. Och då upptäckte jag att jag hade 0 (noll) låtar på listan. Ja du läste rätt. Inga Låtar Alls. Det gjorde mig ärligt talat orolig, särskilt som den enda låten jag kom på som jag har blivit glad av under de senaste månaderna är Lady Gagas Poker Face. Och allvarligt talat, det känns inte riktigt friskt.

På vägen hem från jobbet lyssnade jag på min IPod och där kom den. En låt som jag faktiskt alltid blir otroligt glad av att höra och som jag kan lyssna på repeat hur många gånger som helst. Just like heaven med The Cure. Och det faktiskt ganska intressant eftersom många har bilden av The Cure som ett väldigt deprimerande band. Men för mig är det precis tvärtom. Det finns inget band vars glada låtar är så tokglada. Man blir faktiskt precis hur glad som helst.

Tyvärr visar det sig att pålitiliga YouTube vägrar att visa videon till Just like heaven till personer utanför USA. Det finns bara en massa riktigt crappiga live-inspelningar. Därför fick jag söka upp en annan källa, men taskig bild. Ljudet är helt okej, vilket är det viktigaste. Blunda bara och känn hur du fylls av tokglädje. Om du är det minsta lik mig vill säga.

The Cure Just like heaven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar