onsdag 25 mars 2009

Nya och gamla sanningar

Ibland känns det som om jag inte riktigt hänger med. Den känslan drabbar väl alla över 20, men kanske ännu mer ju äldre man blir. Jag twittrar inte, startade bloggen typ sju år efter alla andra och gjorde mitt första köp från ITunes Store i förra veckan (och ja, jag kan ärligt säga att jag aldrig har laddad ned en enda låt). Men så kom jag på att det mest konstanta jag har haft i vuxen ålder är min e-postadress (sedan 1998), tätt följd av mitt mobilnummer (1999). Plötsligt kände jag mig inte sådär väldigt ute längre.

Sedan jag flyttade hemifrån har jag bott på 11 ställen i tre månader eller längre. Eftersom det är 13 år sedan jag flyttade första gången, betyder det att jag snittar ett drygt år på varje ställe. Då är det kanske inte så konstigt att jag håller fast vid samma mobilnummer och samma gamla hotmailadress. Mobiltelefonnummer och e-postadresser uppfattas ofta som mer flyktiga än sina fasta motsvarigheter. För mig är det tvärtom. Så jag kanske är ett barn av min tid trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar