tisdag 17 mars 2009

Nyhet i köket

Min julklapp från jobbet var ett sådant där presentkort som man fick använda för att välja saker själv från en webbplats. Mest mat, men också köksgrejor. Jag valde en gjutjärnspanna som jag packade upp för ett par dagar sedan. Den är väldigt fin, men jag blev genast påmind om varför jag har vissa problem med gjutjärnssaker.

1. Jag orkar knappt lyfta den
2. Man får inte diska den med diskmedel. Det är äckligt.

Lösningen på första problemet är ju ganska enkel, jag behöver ändå bli starkare, och det kanske blir lättare att träna nu när jag har ett tydligt mål. Men lösningen på andra problemet har jag inte. Blir det verkligen rent när man bara får använda vatten? Och även om det blir rent, hur ska jag få mig själv att tro på att det verkligen blir det?

2 kommentarer:

  1. Det blir rent! (Och skulle det inte bli det så dör eventuella bakterier när du hettar upp den..) Och glöm inte fetta in pannan med olja. :-) Själv räknade jag fel och beställde 1,6 kg anka till helgen!

    SvaraRadera
  2. Haha, då får vi hoppas att ankan är riktigt god! Och ja, jag vet intellektuellt att det blir rent, men jag tror liksom inte på det känslomässigt. Men jag ska göra mitt bästa, tänkte inviga pannan på lördag, vi får väl se hur det går.

    SvaraRadera