måndag 25 maj 2009

Efter en dryg månad på jobbet har jag

... ökat min konsumtion av sushi markant eftersom det finns ett sushiställe i samma hus som jobbet,

... säkert börjat gå minst 3 000 steg mer om dagen eftersom jag sitter i den ena ändan av enheten och jobbar mest med kollegor som sitter i den andra,

... fått en försmak på det tålamod jag måste utveckla för att stå ut med att vänta på besked från samordningen,

... insett att många arbetsminuter kommer att tillbringas utanför statssekreterarens dörr,

... inte träffat min minister än, men imorgon är det dags,

... försökt känna in vilken klädkod det är som egentligen gäller och inte riktigt satt fingret på det,

.... haft min första söndagsångest, så jag antar att det betyder att jag har kommit in i jobbet på riktigt.

2 kommentarer:

  1. Och hur gick ministerträffen? :-)

    SvaraRadera
  2. Som på räls. Vi fick en verkligt nära kontakt när vi nickade till varandra från var sin sida av rummet :-)

    SvaraRadera