torsdag 21 maj 2009

Mobiltrubbel

Jag har fått en ny jobbmobil, en SonyEricsson Xperia. Den är genuint oanvändarvänlig, nu börjar jag förstå lite, men det är den absolut konstigaste tekniska sak jag har haft. Att byta från PC till Mac var ingenting jämfört med detta. Det största problemet är dock att en kille har haft mitt nummer tidigare, och att alla tror att han fortfarande har det. Det ringer och messar, men inte ens hälften är till mig. Jag har idag fått bort kopplingen mellan Anders, som han heter, och eniro.se, vilket alltid är något. Tack vare allt messande har jag fått reda på några saker om Anders. Därför kan jag svara följande när det ringer:


Nej, Anders har inte det här numret längre. Polisen beslagtog hans telefon för ett tag sedan. Det är Regeringskansliet som har det här numret nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar