tisdag 4 augusti 2009

Some things you never learn

Jag inledde årets solsäsong med att bränna mig så mycket att jag nästan fick blåsor. Och idag, sista semesterdagen, avslutade jag på samma sätt. Inte riktigt lika illa, men jag har en härligt grisrosa färg på diverse delar av överkroppen.

Konstigt att det ska vara just lite farliga saker som är så svåra att lära sig helt och hållet. Hur svårt är det egentligen att alltid ha på sig solkräm när man är en rödblond och solkänslig? Samtidigt känns det konstigt nog som ett bra sätt att avsluta semestern, på samma sätt som det startade.

Är ganska förtjust i cirklar. När allt börjar som det slutar. När jag åker på semester har jag till exempel ofta exakt samma kläder på mig när jag åker iväg som jag har på hemresan. Och just nu känns det som om min sommar slutar på samma sätt som den började; med kylbalsam och tvivelaktig hudfärg. Nästa år kanske jag ska välja ett mindre smärtsamt sätt att göra en cirkel av min sommar.

Imorgon börjar jag jobba igen. Och jag är den enda jag känner som inte har någon jobbångest. Det måste vara ett bra tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar