onsdag 30 december 2009

Mitt 10-tal

När 00-talet närmar sig slutet sammanfattas det överallt. 00-talets bästa låtar, böcker, filmer, personligheter (Paris Hilton enligt Fokus, ehm..), listorna görs hur långa som helst. Själv sitter jag och funderar på hur mitt 10-tal kommer att skilja sig från mitt 00-tal. Något sånt här tänker jag mig:

- Färre adresser. Under mitt 00-tal hade jag 11 adresser i 4 städer i 3 länder. Ett 10-tal med färre flyttar är inte en dålig idé.

- Lika många jobb. Jag hade 3 riktiga jobb (heltids- efter avslutade studier) under 00-talet. Eftersom jag hittills har snittat tre år på varje jobb borde jag väl kunna få lika många jobb under 10-talet.

- Och så måste det vara fler av någonting. Kan dock just nu inte komma på något konkret från mitt 00-tal jag vill ha fler av under mitt 10-tal. Så det får helt enkelt bli fler bra dagar. Det saknades ganska många sådana under andra halvan av 00-talet.

Jag gillar årsskiften, decennieskiften, millennieskiften. Det är tillfällen till nystart, omstart och god fortsättning. Samma förväntansfulla känsla som när jag var liten och kom tillbaka efter sommarlovet. Ja, jag gillade att börja skolan på hösten med allt nytt som låg framför. Så känns det nu också. Nytt decennium, nya möjligheter. Gott nytt 10-tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar