fredag 16 januari 2009

Festen

Ikväll hade vi avtackningsfest för Eva som har börjat jobba på Timbro. Eva har varit min närmaste kollega på Saco i två år, och det känns väldigt konstigt utan henne, men eftersom hon verkar trivas och ha det bra ger det mig på något sätt hopp om att jag också kommer att ha det bra i min post-Sacoperiod.

Vi hade en supertrevlig kväll, och exakt hur länge en Abba-singstarskiva räcker kan jag numera tala om för den som vill veta. Och hur svårt det är att bli singstar i en Abba-låt. Efter en del kämpande blev jag äntligen singstar i "Dancing Queen" och slapp sjunga Singstar utan att faktiskt bli en Singstar. Men det satt långt inne.

Det var en jättetrevlig kväll, men fortfarande är det en av de värsta sakerna jag vet med att vara singel; man går hem ensam efter festen. Det var en av mina favoritgrejer med att vara par. Antingen hade man varit på fest tillsammans och då kunde vi prata med varandra om festen och allt som hade hänt. Eller så hade jag själv varit på fest och kunde komma hem och berätta om festen för honom, och det var också en väldigt mysigt. Det spelar liksom ingen roll hur rolig festen är, det känns ändå ensamt när jag kommer hem. Jag hoppas att det går över någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar