måndag 29 december 2008

Margaretas dejtinghistorier

Hemma hos A idag hittade jag en rolig lapp på en anslagstavla. En dam i sjuttioårsåldern ville att man skulle köpa hennes bok. Boken hette Fly me to the moon – mina dejtinghistorier och är skriven av Margareta Lövenhielm. På litenupplaga.se, där man kan beställa boken, skriver Margareta:

”Innan du börjar dejta på Internet. Kolla läget... och hoppa inte i galen tunna. Män är män och dom lever i en annan värld. Och vi kvinnor kommer aldrig att förstå varken den eller dom. Men bland säger det «klick» och plötsligt förstår vi varandra trots allt. Länge leve kärleken... utan den vore livet ganska trist. Så jag föreslår: Leta tills du finner de rätte! Man får aldrig ge upp”.

Jag och Margareta har nog skilda åsikter i vissa frågor, som till exempel hur olika världar män och kvinnor lever i. Men Margareta förgyllde ändå min dag med sin optimism. Och också för att hon påminde om att det aldrig är för sent att ge ut en bok. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar