söndag 31 januari 2010

Årets fjärde nya sak


Mitt stora nyårslöfte var att jag ska göra en ny sak varje vecka under 2010. Det behöver inte vara hoppa fallskärm eller något sådant varje vecka, men jag ska ta ett aktivt beslut att göra något jag inte förut har gjort, eller besöka ett ställe jag inte tidigare besökt o.s.v. Hittills har det gått ganska bra. Årets första vecka lagade jag klassiskt dillkött, fast med lamm. Jag har aldrig gjort det förut, men alltid velat. Och det blev otroligt gott, så det kommer jag nog att upprepa.

Andra veckan träffade jag en helt ny människa, nämligen M & J:s nya son G. Förra veckan gick jag på examensföreställning som gavs av Danshögskolans masterstudenter i koreografi. Det kräver ett eget blogginlägg, men det var verkligen nytt för mig. Den här veckan blev min planerade nya sak inställd, så istället fick det bli promenad på isen vid Norr Mälarstrand. Jag har aldrig gått på isen i stockholmstrakten. Det var fantastiskt fint, en gammal man som åkte skidor åkte förbi oss, solen som sken, metertjock is.

Det är en helt del gnäll på Facebook om att vintern borde ta slut. Men om det är vinter som idag får den gärna hålla på ett tag till. Jag tar tio minusgrader och snö över tre plusgrader och regn när som helst. Och alla borde få gå på is varje vinter.

2 kommentarer:

  1. Man borde kunna gå på isen från dig till mig! Kanske vi borde prova innan det börjar smälta. :-)

    SvaraRadera
  2. Så gärna! Men det måste frysa till ordentligt några dygn först, det var lite blött på sina ställen :-)

    SvaraRadera