onsdag 1 april 2009

Dags för rynkkräm?

Jag fick en kupong från Åhléns som gav mig 20% på en kräm. Inte jordgubbskräm, utan dag- eller nattkräm för ansiktet. I vanliga fall köper jag alltid på TaxFree när jag flyger, men jag bestämde mig för att göra ett undantag och gå till City. 

Där hamnade jag i Biotherm-disken. Jag har tidigare haft en kräm från Biotherm som hette något med Age defense eller liknande. Tjejen bakom disken tittade på mig och sa "Det kanske är dags för dig att pröva den här" och pekade på en burk med texten Rides repair. 

Jag gjorde ett tappert försök att hävda att "så gammal är jag väl inte", varpå hon med sin totalt rynkfria, vita perfekta hy, obevekligt svarar: "Man behöver inte vara så gammal, det är en förebyggande kräm och jag längtar tills jag kan få börja med den själv". 

Så jag lämnade disken med min Rides repair i påsen. För hon hade ju rätt. Det räcker inte med Age defense längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar