lördag 18 april 2009

Världens bästa låt?

I mitt tidigare parliv förekom det många listor. Vilka var de 50 bästa låtarna någonsin? Jag tänkte alltid att jag skulle skriva en lista, men hade oerhört svårt för att bestämma mig. För hur bestämmer man vilken som är världens bästa låt? Eller ännu hellre vilken låt som ska hamna på plats 22? Jag kunde aldrig göra det, det var på något sätt oerhört laddat för mig. Som att hela min personlighet skulle för alltid ligga fast om jag bestämde vilka låtar jag tyckte var bäst. Som om att det aldrig skulle gå att ändra på. Men det gör det ju.

Ikväll är jag helt övertygad om att världens bästa låt heter "The only living boy in New York" med Simon and Garfunkel. Det kanske inte stämmer en annan dag. Men att det kommer att vara en riktigt bra låt även imorgon, det är jag helt säker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar