söndag 10 maj 2009

Boklördag

Igår skaffade jag en, två, tre, fyra, FEM böcker. Jag har lite problem att stå emot böcker ibland, det har jag skrivit om förut. Igår gjorde jag dessutom en sak som jag gör med jämna mellanrum - köpte en bok som jag redan hade hemma. My sister, my love av Joyce Carol Oates. Jag stod och funderade ett tag, men kom fram till att jag inte redan hade köpt den. Vilket var helt fel såklart. Visserligen är JCO en av mina favoriter, men borde man inte ha koll på vilka böcker man har hemma? Om inte, har man helt enkelt för mycket saker.

Tre av böckerna var visserligen gratis genom Å. Stil och politik av Göran Greider och Barbro Hedvall, Managementsyndromet av Thomas Johansson och Allt mitt är ditt av Johan Söderberg (om fildelningsdebatten). Alla tre böcker jag har velat läsa, men inte kommit mig för.

Men det jag ser mest fram emot är The sorrows of an American av Siri Hustvedt (Sorgesång på svenska, kom för ngn vecka sedan). När man tröttnat på Paul Auster kan man med fördel läsa hans fru. Jag tyckte om Vad jag älskade, hennes debutbok, så jag hoppas mycket på den här. Och den som vill ha My sister, my love av JCO, skicka ett mejl. Vill att den ska komma till nytta.

Den där bokhylleutrensningen som jag hade planerat till helgen, den får vänta ett tag till.

2 kommentarer:

  1. Du kanske är intresserad av min bokhyllerensning steg 2? Jag bheöver göra mig av med en massa böcker nämligen... det kan ju vara några du vill ha? :)

    Jag vill f ö gärna låna Stil o politik sedan!

    SvaraRadera
  2. Nej jag vill inte HA böcker, jag vill GE böcker. Men visst kan du få låna Stil och politik sen.

    SvaraRadera